توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت
سرخط خبرها

محبت، سیره رسول گرامی اسلام(ص) است | ظرفیت معارف رضوی در خدمت امور قضایی قرار بگیرد

  • کد خبر: ۱۸۶۹۵۵
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
محبت، سیره رسول گرامی اسلام(ص) است | ظرفیت معارف رضوی در خدمت امور قضایی قرار بگیرد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مهربانی، مهرورزی و رفع کدورت‌ها هم عین سیره و معرفت رضوی است و می‌توان بر پایه باور رسوخ‎ناپذیر مردم به امام هشتم(ع)، این فرهنگ را در همه شئون جامعه و حتی امور قضایی و قانونی نهادینه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دومین همایش ستاد ملی صبر (صلح، بخشایش، رضایت) که به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و روز اخلاق و مهرورزی با محوریت تجلیل از خانواده‌های اولیای دم بخشنده قصاص برگزار شد، اظهار کرد:  محبت، سیره رسول گرامی اسلام(ص) است؛ آن زمان که حتی وقتی در برابر بدخلق‌ترین خلق خدا قرار می‌گرفت، با بخشش خود افراد را دل‌بسته رسالتش می‌کرد و پیام والای دین خدا را بر محمل رأفت سوار می‌کرد.

وی افزود: به همین دلیل هم بود که پیامبر(ص) در جامعه‌ای مبعوث شد که از جمله عقب‌افتاده‌ترین جوامع بشری در آن زمان بود و رذالت‌های اخلاقی در دل و جان مردم ریشه داشت اما برکت رسالت محمد مصطفی(ص) باعث شد تا دشمنی، کینه و اختلاف بین افراد و عشیره‌های عرب، جای خود را به رحمت، عطوفت و بخشش فراگیر بدهد و «الَّفَ بَینَ قُلوبهم» زمینه را به نحوی فراهم کند که یکی تمدنی پیشرو و منسجم به نام تمدن اسلامی در طلیعه تاریخ بدرخشد.

رفع کدورت‌ها، مصداق عینی سیره رضوی

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پیام پیامبر رحمت(ص) تا امروز در جامعه ما هم استمرار پیدا کرده است زیرا رسول خدا(ص) خودش فرمود رفع کینه و کدورت، مهم‌ترین فضیلت اخلاقی من است و اکنون هم خانواده‌هایی که از قصاص یک نفر به‌عنوان حق شرعی و قانونی خود می‌گذرند، براساس همان سنت حسنه گام برمی‌دارند. 

وی خطاب به خانواده‌های اولیای دم بخشنده قصاص گفت: این اقدامات، محبت را بین آحاد جامعه نهادینه می‌کند و این را بدانید که اگر خدا توّاب و عفوّ است، شما نیز تجلی این مکارم اخلاقی بشری و صفات عالی الهی هستید. دشمن هم از گسترش همین منطق در جامعه ما وحشت دارد و بر همین اساس است که یک عنصر جاهل و فاسد، قرآن را آتش می‌زند و به ساحت رسول گرامی اسلام(ص) اهانت می‌کند زیرا دین خدا زنده است، بر مردم تأثیر می‌گذارد و آن‌ها هم به نشانه عمل شما و امثال شما، این را می‌دانند.

حجت‌الاسلام مروی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت معارف رضوی در امور قضایی و قانونی تصریح کرد: نباید جوری باشد که مردم فکر کنند امام رضا(ع) فقط منحصر در یک قبه نورانی است و در مشهد قرار گرفته بلکه حقیقت آن است که مردم اقبال دارند با امام رضا(ع) و سیره او زندگی کنند. مهربانی، مهرورزی و رفع کدورت‌ها هم عین سیره و معرفت رضوی است و می‌توان بر پایه باور رسوخ ناپذیر مردم به امام هشتم(ع)، این فرهنگ را در همه شئون جامعه و حتی امور قضایی و قانونی نهادینه کرد. از خدا می‌خواهیم اخلاص شما خانواده‌های گرامی و صلح‎یاران موردعنایت خاص امام رئوف(ع) باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->